מיכל סנונית על הסרט : "שדה האפונים הירוקות"

" הסרט עשה לי משהו גדול, פתח את הנפש שלי – ואני אסביר :
מהו סוד הסרט ? זהו סרט מאד אינטימי. סוד ההצלחה של הסרט
היא האינטימיות. אנחנו יודעים שביצירה, ככל שהיוצר הוא יותר אינטימי
- היצירה הופכת להיות ליותר אוניברסלית. וכשאתה אישי ואתה אמיתי ונוגע באנשים
גם בסין או בהונג-קונג, לא חשוב איפה, טנגניקה.. זה הסרט וזה מה שזה עשה לי.
הוא דיבר אלי.
אתמול הסתכלתי פעם נוספת בסרט – וכל החלק הראשון חייכתי – כי יש שם אהבה
אמיתית בין האנשים האלה כשהם נפגשים וזה משהו.. זה יותר מאחים ואחיות..
ואני מוצאת את זה.. פשוט..זה מה זה נוגע.. לא מסיבות של נוסטלגיה אלא מסיבות של
קשר רגשי שנוצר בין האנשים.
שאלו אותי – האם אנשים שלא חוו את המציאות הזו יכולים להתחבר לסרט.
אז בוודאי. כמו שאני מתחברת לסרט הוליוודי או לסרט צרפתי. הסרט הזה יכול לדבר
לכל אדם ואדם מפני שאתה רואה שם בני אדם. הם מדברים אחד עם השני, פתוחים
אחד לשני, כל אחד מביא דבר לגמרי שונה, עולמות שונים לגמרי מהרגע שנפרדו
בגיל 18 , וזה ממש מרתק.
כשמרים מספרת על המסאג' שעשתה לרגל של האמא שלה. הרגל עם הנכות שלא ראתה במלואה
אף פעם- ואחרי כל כך הרבה שנים, עשרות שנים - היא עושה לאמא שלה מסאג' ולראשונה
היא רואה את הרגל הנכה, ואצבע אצבע ברגל היא מנשקת.. זה רגע כל כך אינטימי..
אני הייתי אחוזת צמרמורת...אתה נקרע..אתה נקרע – אני בכיתי בקטע הזה."

מיכל סנונית משוררת/סופרת